Awaria turbosprężarki: Zablokowany filtr cząstek stałych

Awaria turbosprężarki: Zablokowany filtr cząstek stałych

Jak zatkany filtr cząstek stałych może wpłynąć na uszkodzenie turbosprężarki

Zdaniem Toma Wrighta, menedżera produktu w firmie Melett, specjalizującej się w produkcji precyzyjnie zaprojektowanych turbosprężarek, zbyt mało uwagi poświęca się wpływowi zablokowanych filtrów cząstek stałych (DPF) na działanie turbosprężarki.

Wright ostrzega, że jeśli mechanicy nie sprawdzą podczas montażu nowej turbosprężarki czy nie występuje problem z filtrem DPF, może to doprowadzić do przedwczesnej awarii nowej turbosprężarki. Wszystkie pojazdy z silnikami wysokoprężnymi wyprodukowane od końca 2009 roku są wyposażone w filtr DPF, którego zadaniem jest wychwytywanie sadzy i usuwanie jej ze spalin podczas jazdy. Aby filtr DPF działał wydajnie, stosuje się procesy regeneracji w celu wypalenia nadmiaru sadzy.

Istnieje jednak wiele czynników, które mogą uniemożliwić skuteczną regenerację, takich jak rodzaj stosowanego paliwa i oleju, styl jazdy, wiek pojazdu i jego przebieg. Pojazdy, które regularnie jeżdżą na krótkich trasach lub z niską prędkością, często nie osiągają wymaganej temperatury do aktywacji procesu regeneracji.

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl