Awaria turbosprężarki: Zablokowany filtr cząstek stałych
Awaria turbosprężarki: Zablokowany filtr cząstek stałych

Jak zatkany filtr cząstek stałych może wpłynąć na uszkodzenie turbosprężarki

Zdaniem Toma Wrighta, menedżera produktu w firmie Melett, specjalizującej się w produkcji precyzyjnie zaprojektowanych turbosprężarek, zbyt mało uwagi poświęca się wpływowi zablokowanych filtrów cząstek stałych (DPF) na działanie turbosprężarki.

Wright ostrzega, że jeśli mechanicy nie sprawdzą podczas montażu nowej turbosprężarki czy nie występuje problem z filtrem DPF, może to doprowadzić do przedwczesnej awarii nowej turbosprężarki. Wszystkie pojazdy z silnikami wysokoprężnymi wyprodukowane od końca 2009 roku są wyposażone w filtr DPF, którego zadaniem jest wychwytywanie sadzy i usuwanie jej ze spalin podczas jazdy. Aby filtr DPF działał wydajnie, stosuje się procesy regeneracji w celu wypalenia nadmiaru sadzy.

Istnieje jednak wiele czynników, które mogą uniemożliwić skuteczną regenerację, takich jak rodzaj stosowanego paliwa i oleju, styl jazdy, wiek pojazdu i jego przebieg. Pojazdy, które regularnie jeżdżą na krótkich trasach lub z niską prędkością, często nie osiągają wymaganej temperatury do aktywacji procesu regeneracji.

Czy można jeździć z uszkodzoną uszczelką pod głowicą? Poznaj skutki bagatelizowania tego problemu!

Czy można jeździć z uszkodzoną uszczelką pod głowicą? Co prawda w naszym poprzednim wpisie wstępnie odpowiedzieliśmy na to ważne pytanie – dzisiaj chcielibyśmy jednak rozwinąć tę kwestię. Tym sposobem powstał ten krótki poradnik. Dowiesz się z niego m.in., jakie są skutki jazdy z tego typu usterką, kiedy należy udać się do mechanika oraz jak sprawdzić, czy powodem awarii faktycznie jest uszczelka.

czytaj całość »
Jakie są objawy uszkodzenia uszczelki pod głowicą? Podpowiadamy, jak je rozpoznać

Uszkodzenie uszczelki pod głowicą to dość często pojawiająca się usterka, która daje charakterystyczne objawy. Nie należy ich bagatelizować, gdyż zlekceważenie tego problemu może przyczynić się do innych, znacznie poważniejszych i kosztowniejszych awarii. Konieczna jest więc szybka diagnostyka i usunięcie nieprawidłowości. Nie jest ona jednak łatwa, dlatego warto wiedzieć, co może wskazywać na tego typu usterkę.

czytaj całość »
Uszkodzony alternator – objawy, o których warto wiedzieć

Prądnica prądu przemiennego i jej sprawne działanie ma ogromne znaczenie w użytkowaniu auta. To właśnie ona odpowiada za zasilanie akumulatora, a także całej instalacji elektrycznej. Z racji tego, iż pracuje niemal nieustannie, staje się podatna na awarie lub dość szybkie wyeksploatowanie. Warto wobec tego wiedzieć, jakie są objawy uszkodzonego alternatora. Sprawdź, co powinno zwrócić Twoją uwagę i jak radzić sobie z problemami.

czytaj całość »
Zawór ciśnienia turbiny – objawy świadczące o jego uszkodzeniu. Jak im zapobiegać?

Zawór ciśnienia to jeden z wielu istotnych komponentów turbosprężarki. Ta zaś stanowi elementarną część znajdującą się w jednostce napędowej auta, a odpowiada za zwiększenie mocy pojazdu. Tworzące ją podzespoły na skutek szkodliwego wpływu wielu czynników ulegają całkowitej degradacji lub obniżeniu jakości funkcjonowania. Nie inaczej jest ze wspomnianą przepustnicą. Zawór ciśnienia turbiny i jego objawy bywają problematyczne. Na jakie z nich trzeba zwrócić uwagę? Jak im zapobiegać? Podpowiadamy!

czytaj całość »
Uszczelka kolektora ssącego – objawy uszkodzenia

Pewne podzespoły silnika z założenia nie powinny ulegać awarii, bo ich budowa jest tak prosta, że nie ma co się w nich zepsuć. Niestety rzeczywistość wygląda nieco inaczej, ponieważ na ich pracę mogą wpływać współdziałające układy. Element, który teoretycznie powinien być bezawaryjny, to kolektor ssący, inaczej zwany dolotowym. Jednym z nielicznych problemów, jakie mogą dotknąć ten komponent silnika, jest zepsuta uszczelka. Zastanawiasz się, czym jest kolektor ssący? Objawy towarzyszące jego nieszczelności, a także jego budowę i działanie oraz kilka innych zagadnień opisujemy w poniższych akapitach.

czytaj całość »
Rozszczelnienie turbiny – objawy, które powinny Cię zaniepokoić

W pełni sprawny samochód to nie tylko gwarancja bezpieczeństwa kierowcy, pasażerów oraz pozostałych uczestników ruchu drogowego. To także komfort jazdy. Niektóre jego części należy serwisować raz do roku lub po przejechaniu określonej liczby kilometrów. Są też takie, które działają do momentu zużycia lub uszkodzenia. Czytaj dalej i dowiedz się, czym objawia się rozszczelnienie turbiny, aby zareagować w odpowiednim momencie.

czytaj całość »
Objawy uszkodzonej turbiny – sprawdź, kiedy odwiedzić mechanika!

Turbina odpowiada za zwiększenie wydajności silnika. Dzięki niej możesz szybko zwiększyć moc auta. Czasem jednak zdarzają się z nią problemy – mniej lub bardziej poważne. Które z nich powinny wzbudzić Twój niepokój? Jakie są objawy uszkodzonej turbiny i kiedy warto udać się do mechanika? Odpowiedzi na te pytania czekają na Ciebie w kolejnych akapitach naszego tekstu.

czytaj całość »
Objawy uszkodzonej turbiny w pojeździe

Wymiana turbosprężarki w samochodzie z reguły konieczna jest po przejechaniu około 200 tysięcy kilometrów. Nie jest to jednak wymóg, do czasu aż pojazd nie zacznie sprawiać problemów.

czytaj całość »
Co składa się na cenę turbosprężarki?

Zregenerowane turbiny stały się coraz częściej kupowanym elementem pojazdu. Większość osób nie decyduje się na zakup nowego turbo z uwagi na wysoką cenę. Jedak warto mieć na uwadze, że podzespoły po regeneracji nigdy nie będą tak wydajne, jak te całkowicie nowe.

czytaj całość »
Budowa turbosprężarki i jej regeneracja

Turbosprężarka to nieodłączny element każdego samochodu. To ona w głównej mierze odpowiada za moc, którą posiada auto. Zdarza się jednak, że turbina ulega awarii lub uszkodzeniu, przez co odczuwany jest znaczny spadek mocy pojazdu.

czytaj całość »
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl